کاربرد برنامه نویسی چیست؟
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

بافندگی ژاکارد یک دستگاه محاسباتی نبود. این دستگاه برای تولید کالاهای ملموس بود. با این حال ، چیزی که آن را به شدت انقلابی کرد این بود که می توان از دستورالعمل های مورد استفاده برای تولید قطعات دقیق کاربرد برنامه نویسی چیست  مشابه پارچه استفاده کرد ، چیزی که قبل از ایجاد آن فقط توسط کارگران ماهر انجام می شد. نه تنها می تواند خروجی پیچیده یکسانی ایجاد کند ، بلکه دستورالعمل های آن را می توان به آسانی با مشت زدن یک ورق کاغذ جدید با دستورالعمل های کاملاً متفاوت تغییر داد که از همان لحظه که کاغذ به آن وارد می شد ، شروع به کار می کرد. این امر حتی با اولین رایانه های دیجیتالی که نیاز به سیم کشی کاربرد برنامه نویسی چیست  برنامه های خود داشتند ، قابل مقایسه نیست:

 

 

در سمت چپ تابلوهای تابلو برق وجود دارد که در آن برنامه به صورت سیم کشی شده است - یعنی کابل متصل شده است که دو دروازه را متصل کرده و مسیری را برای جریان داده ها ایجاد می کند. در سمت راست سوئیچ های ثبت شده ای وجود دارد کاربرد برنامه نویسی چیست  که امکان تعیین دستورالعمل را با چرخاندن شماره گیری فراهم می کند.

 

ببینید برنامه نویسی بدون نوشتن یک دستورالعمل واحد در کد. حتماً سیم کشی سخت تمام کابل ها و چرخاندن صحیح آن سوئیچ ها بوده است! بنابراین بدون شک برنامه نویسی با نوشتن دستورالعمل ها و سپس مشت زدن آنها روی کاغذ یک گام بزرگ به جلو بود.

 

خوب ، تاریخ کافی ایرانیان سایبر  است ، بیایید به زمان حال برگردیم. امروزه به نظر می رسد همه کسانی کاربرد برنامه نویسی چیست  که مایل به برنامه نویسی هستند باید زبان کامپیوتر را برای بیان ایده های برنامه نویسی خود بیاموزند. درست؟ به این تصویر نگاهی بیندازید:

 

این تصویری از ویدئوی کوتاهی از ملوین کانوی (از شهرت قانون کانوی) است که آخرین کار او در برنامه نویسی بصری را به نمایش می گذارد. بله ، برنامه نویسی بدون کد نویسی!

 

در 50 سال گذشته تلاش های کاربرد برنامه نویسی چیست  زیادی برای جداسازی برنامه نویسی از برنامه نویسی با معرفی نوعی پارادایم بصری انجام شد. اکثر آنها به جز یکی گسترده نشد: صفحه گسترده. بله ، صفحه گسترده فروتن که برای نوشتن یک لیست سریع یا جمع بندی برخی هزینه ها استفاده می کنید. با استفاده از رابط کاربری ساده آن ، کاربران به طور گسترده ای غافل از این هستند که وارد حوزه برنامه نویسی واکنشگرای عملکردی عملکردی می شوند ، که به کاربرد برنامه نویسی چیست  هر حال همان کتابخانه های جاوا اسکریپت پیشرفته مدرن مانند React.js است که توسعه دهندگان بی گمان را به خود جذب می کند.

 

در حالی که آینده مطمئناً ناشناخته است ، من نمی توانم در اینجا کلمات معروف را کنار بگذارم. بهترین راه برای پیش بینی آینده ، اختراع آن است! توسط آلن کی که نه تنها رابط کاربری گرافیکی رومیزی مدرن (نمادها ، پنجره ها ، منوها) بلکه مفهومی از تبلت را ایجاد کرده است که تلفن هوشمند من این پاسخ را به شدت از آن وام گرفته ام. بنابراین چه کسی می داند ، شاید ، فقط شاید ، در آینده برنامه نویسی بار دیگر از برنامه نویسی رهایی یابد.

 





:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: